Voorbereidingen part I - Reisverslag uit Roermond, Nederland van thomasderoeper - WaarBenJij.nu Voorbereidingen part I - Reisverslag uit Roermond, Nederland van thomasderoeper - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen part I

Blijf op de hoogte en volg

02 Januari 2014 | Nederland, Roermond

Over exact een maand begint het grote avontuur; de (gedeeltelijke) wereldreis waar ik al zo lang over droom.. Starend naar het witte vak waar langzaam de letters verschijnen die mijn vingers typen schieten er allemaal vragen door mijn hoofd..
"Wat ga ik nou met mijn appartement doen?" "Wat gebeurt er wanneer ik terugkom?" "Wat zal ik allemaal gaan zien?" "Zal het allemaal wel goed gaan?" "Zouden Marco Polo en Ibn Battuta zich iook zo gevoeld hebben?"

De voorbereidingen zijn, zoals je begrijpt, in volle gang. Werk is opgezegd, backpack is gekocht en de eerste reisboekjes aangeschaft. Ook de belangrijkere dingen, zoals vaccinaties, zijn geregeld. Nu nog een goede reisverzekering en de eerste hotels boeken en ik ben los. Om eerlijk te zijn, ik vind het doodeng. Alles werkt nu toe naar dat ene moment, dat moment van door de poortjes lopen op Schiphol. over een maand. Dat moment van opstijgen en 8 maanden lang geen Nederlandse bodem zien. De onzekerheid opzoeken. Het avontuur.

Ik hoor je vragen: "Thomas, waar gaat de reis dan allemaal naartoe?", wat een goede vraag is. In het stukje 'Rocking all over the world' op mijn pagina staat al het een en ander beschreven, maar voor het gemak zal ik de bestemmingen en data nog eens uittypen.

02-02 Amsterdam - Londen - Washington D.C.
25-02 Washington D.C. - Los Angeles
25-02 Los Angeles - Sydney
27-02 Sydney - Auckland (vanwaege tijdzones mis ich 26-02)
27-03 Auckland - Brisbane
26-06 Brisbane - Kuala Lumpur - Penang
03-07 Penang - Kuala Lumpur - Bangkok
18-07 Bangkok - Phnom Penh
21-08 Saigon - Bangkok - Calcutta - Delhi
28-09 Delhi - Kathmandu
03-10 Kathmandu - Doha - Londen - Amsterdam

Zoals je kunt zien ben ik 3 weken in de Verenigde Staten, waar ik mijn goede vriend Rick Bras ga bezoeken in Washington D.C. en een gedeelte van de East Coast wil bezoeken. Vervolgens gaat de reis naar Nieuw Zeeland, waar ik een maand rondzwerf. Ik heb dan ook werkelijk geen idee waar ik allemaal naartoe ga aldaar, dus tips zijn welkom! Daarna drie maanden Australië, waar ik budget ga tanken. Ik ga daar dus werken, tips zijn wederom welkom!

Volgende bestemming is Maleisië, waar ik naar Penang wil om in Georgetown de Boeddha ga bezoeken en alvast een beetje kan wennen aan het Verre Oosten. Hierna vertrek ik naar Thailand, waar ik hopelijk miijn vader, broertje, en vrienden tref. Dit is ook het moment dat de reis echt spannend wordt. Ik heb namelijk niets geregeld in Azië.. De enige zekerheid is dat ik 21 augustus (een krappe twee maanden in de Oriënt) in Ho Chi Minh (ook wel Saigon genoemd) moet zijn, omdat daar een vliegtuig klaarstaat die me naar het meest bizarre land ter wereld brengt: India. Hier ben ik 5 weken, waarna ik naar het dak van de wereld ga, Nepal. 3 oktober vlieg ik terug vanuit Kathmandu, via de Arabische Emiraten naar Amsterdam.

Ik zal de geïnteresseerden op de hoogte houden middels deze site, waar mogelijk. Ook over de voorbereidingen zal ik nog het een en ander schrijven.

Reacties, tips en opmerkingen kun je gerust achterlaten!


Thomas.


  • 02 Januari 2014 - 15:41

    Zinzy:

    Yay Thomas! Ik ben zo blij voor je, dat je lekker kunt reizen en bijzondere dingen zult gaan zien en meemaken. Ik zal je weblog ondertussen blijven volgen.

    Have fun, be safe, be awesome!

    x Zinzy

  • 02 Januari 2014 - 17:00

    Dily De Roeper:

    Hey Thomas,

    Jij hebt wel moed om zoiets te ondernemen.
    Tips heb ik niet, wel zijn wij ook in Penang en Bangkok geweest.
    Dat is de moeite waard.
    Ik begrijp dat jij je nu toch een beetje nerveus bent voor het onbekende .
    Wij wensen jou alvast veel voorpret.

    Goede reis en ik volg je helemaal!

    Groetjes,
    Dily

  • 02 Januari 2014 - 17:01

    Rita Duysters:

    Heel veel plezier, wijsheid, avontuur, inzichten en doorzettingsvermogen !!! Ik wens je ook een veilige reis, het wordt een onvergetelijke ervaring met ups en downs, die je rijker gaan maken op alle gebieden van je leven !!

  • 02 Januari 2014 - 17:15

    Jose:

    Hey Thomas

    Super vet dat je dit gaat doen! Ik ben nu al benieuwd naar je reisverslagen.

    Tip!
    Een vriend van mij is voor werk vaker in India geweest en hij zegt dat je daar het beste met eten geen grote porties kunt nemen omdat alles vol zit met bacteriën en andere zooi dus dan ben je binnen de kotste keren ziek. Je kunt beter kleine porties nemen zodat je immuunsysteem het aan kan, of dingen met een schil of verpakking eten zoals bananen.

    Heel veel plezier!!

    Gr José

  • 02 Januari 2014 - 18:27

    Riek:

    Leuk Thomas!!!! Geneet veural!!!! Wae laeze ut den waal!
    Grtz en maak dr unne sjoone tied van ! Safe Journey!!!!!

  • 02 Januari 2014 - 22:07

    Simone:

    Wauw, wat een reis. Super tof en dapper dat je dit gaat doen!

    Ik weet zeker dat je een te gekke tijd gaat hebben en veel bijzondere dingen gaat zien en meemaken. Heel veel plezier, een goede en veilige reis (of reizen, eigenlijk) en hopelijk kom je terug met een hele hoop verhalen en nieuwe inspiratie :) Geniet er van.

    x Hettie

  • 02 Januari 2014 - 23:49

    Johan:

    Hej thomas!

    Wat een mooi vooruitzicht! Klinkt goed allemaal! Ik zie dat je naar nz gaat. Daar zijn we net een maand geweest. En ons verslag staat op johan-astrid.wbj voor tips;) we zijn op dit moment werk aan het zoeken in australie haha. Misschien komen we elkaar hier wel tegen! Heel veel succes met de voorbereidingen, en als je eenmaal door die poortjes bent valt alles van je af en is het alleen maar chill!

    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 928
Totaal aantal bezoekers 12442

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Oktober 2014

Rocking all over the world!

Landen bezocht: