Mad Choice, Bro! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van thomasderoeper - WaarBenJij.nu Mad Choice, Bro! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van thomasderoeper - WaarBenJij.nu

Mad Choice, Bro!

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo leute!!

Alweer bijna twee weken verstreken.. De tijd gaat ongelooflijk snel op deze manier zeg.. Op dit moment kijk ik uit over de lounge van het Nomands hostel in Queenstown, op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland.. Ik heb zo ontzettend veel meegemaakt hier, niet te geloven. Elke dag is anders en er lijkt geen einde te komen aan de verpletterende schoonheid van het land. Waar moet ik beginnen? Wordt het opsomming van alles wat ik gedaan heb? Een soort dagboek principe?
Ik denk dat ik beter een soort overzichtje kan typen van wat er allemaal gebeurd is, anders leest het ook zo droog weg..

Nadat ik het vorige verslag getypt had in de shop van Peterpans in Auckland, werd ik opgehaald door Maarten en Sanne (voor degenen die dit niet weten; Maarten was een collega bij Veem, Sanne is zijn vriendin) waarna we richting familie van Sanne reden in New Plymouth. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik meteen de dag erna terug zou gaan naar Auckland, maar waar ik geen rekening mee gehouden had, was dat het een 7 uur durende autorit betrof. Ik ben dus iets langer bij die familie geweest dan gepland, maar wat een leuke mensen zeg! Zo gastvrij! Hier dus lekker een paar dagen genoten van de zon en de omgeving.
De trend met de bus (Kiwi Experience) schijnt te zijn dat deze ALTIJD vol lijkt te zitten. De vrijheid wordt je gigantisch afgenomen en mensen, bij dezen een tip, als je op eigen houtje kan reizen, doe dit dan ook! Ik boek nooit meer zo'n bus. Godsgruwelijk duur en je bent afhankelijk van de beschikbaarheid van de stoelen. Omdat dit allicht ook geval was in Auckland, besloot ik met een Intercity bus verder te reizen naar Wellington, om daar maar op te stappen en als eerste het Zuidereiland te doen. Gezien het feit dat er een festival was en een cricketgame (jazeker, ze spelen cricket hier :D), zat heel Wellington praktisch vol.. Ik kreeg een adresje van Christine (de tante van Sanne) waar ik een nachtje welkom was. Derek, een kennis van de zoon van Christine (die ik overigens nooit ontmoet heb, zo gaat dat hier!) had nog een matrasje over. Ook weer fantastische mensen die zo vriendelijk en lief waren dat het bijna gespeeld leek. Derek bleek tattoeerder van beroep te zijn en heeft me ook een nieuwe tattoo gezet, gratis! Hij wilde gewoon niet dat ik ervoor betaalde! Heel chill dus :D Vanuit Wellington op de bus gestapt en de Kiwi route vervolgd met de georganiseerde busreis..

De dagen die hierop volgden waren een aaneenschakeling van louter leuke dingen: mensen ontmoeten, voor het eerst in hostels slapen (niet zo erg als ik gedacht had), omgevingen verkennen, toffe dorpjes zien, wandelingen maken, zelf koken (als je mensen verteld dat je kok bent hier, vereren ze je als een soort halfgod haha!), maar vooral een heel andere levensstijl omarmen als je eigen. Ik leef buiten nu, kijk geen tv, vind het niet erg als er geen Wifi is en computers zijn er alleen voor het bijhouden van blogs!
Een van de dingen die ik absoluut het melden waard vind, is de gletsjerwalk bovenop de gletsjer in Franz Joseph. Met een helikopter erheen en vervolgens een paar uur durende hike op de gletsjer. Sweet as! :D Paar dagen langer in FJ gebleven dan gepland (rara hoe kan dat...? De bus zat vol..!) en toen maar weer op eigen houtje naar Queenstown gereisd, waar ik nu dus ben. Heel chille stad. Prachtige boulevard, straatmuzikanten en betaalbaar bier. Ik zal hier (als de bus meezit) een paar dagen verblijven en dan naar het zuiderlijkste puntje van NZ reizen, waarna ik de route vervolg richting Christchurch.

Ik vergeet heel veel nu, maar ga het hierbij laten. Ik denk dat als ik terug ben me zeker situaties te binnen schieten en dat ik verhalen ga vertellen, maar dat doe ik dus liever thuis. Altijd leuker om het te vertellen en denk dat jullie nu wel een impressie hebben van hoe het leven hier is.. No worries mate! :D

Bedankt weer voor het lezen en ik zal snel weer schrijven, kan ik wellicht ook meer in detail treden ;) Laat een reactie achter als je wil, vind ik leuk!

Cheers!

Thomas.

  • 24 Februari 2014 - 03:02

    Niels:

    Een reactie.

  • 24 Februari 2014 - 04:09

    Peter Giebels De Gelegenheid!!:

    Super dat je het naar je zin hebt en mooie ervaringen op doet!!!! Wij gaan ons op maken voor de vastelaovend!!!! Cheers mate!!!!! Keep iT cool.

  • 24 Februari 2014 - 07:22

    Vaders:

    Leuk verslag. Wij (Idy) print het tot nu toe uit om oma het te laten lezen. Oma had al gevraagd of je wat geschreven had.
    Po

  • 24 Februari 2014 - 07:58

    Hans Koelemij:

    Zo te lezen vermaak je je wel. Gr. Hans

  • 24 Februari 2014 - 08:47

    Kim:

    Hee Thomas. Klinkt goed ! You've exchanged the artificial for real life :-) Leuk al die vriendelijke mensen, Nieuw Zeeland klinkt als een paradijs. You go Thomas Lots of fun and blessings

  • 24 Februari 2014 - 10:19

    Neijnens:

    Haaa Binkie! Ga zo door! Heel cool om je verslagjes te lezen! Have fun!

  • 24 Februari 2014 - 10:36

    Menno:

    Kale! Geweldig om te leazen det ze dich zo amuseers! En joa: soms geldt 'less is more'; doe kriegs neet al dien ervaringen in eine keer op papier. En de vroag is zelfs of det MOT. Zolangs doe geniets, dien zintuigen de kost geufs... en of det noe waal of neet op papier euverkomt... doa mos se dich noe neet mit bezig haajen!
    Ich zeg: amuseer dich!
    Ohjoa... ich meld mich later weer esse in Azie bus.. hub namelijk un klein verzoekje!!!
    Später!!!

  • 24 Februari 2014 - 11:24

    Colette:

    Leuk verslaag! Geneet :)!! Ut geit sjneller veurbiej den detse dinks. Ich zit alweer in os kaaj kikkerlandje.
    groetjes!

  • 24 Februari 2014 - 12:39

    Danielle:

    Leuk te lezen Thomas! Ik ben gisteren door je vader lekker bijgepraat! Geniet daar!

  • 24 Februari 2014 - 14:05

    Riek:

    Sjoon Thomas : ig laes detse dig amuzeers! Super dus! Grtz hie oet Remunj: Riek

  • 24 Februari 2014 - 20:05

    Tant:

    Naef. Sjiek om te laeze det ut dich eigelik waal heel good geit. Auch die foto;s diese leeds zeen. Sjiek mannuh. Bön bis waal ein bietje sjaloers heur !!! Geneet van alles wasse taege kumps. En doe wits...alles mit versjtand ;-) xsie. dien tant

  • 27 Februari 2014 - 17:36

    Dude:

    Awesome dude! Geit gin daag veurbie det ich mich neet aafvroag wie t dich geit doa! Super chill :)

  • 05 Maart 2014 - 15:52

    Ester H.:

    Ha, auch hiej dus maar ff een reactie. Sjoon det se dich zo amuseers! Ich dink det diene kop aaf en toe euverlup...Veer hubbe hiej de Vasteloavend weer euverlaef, noe in de recovery door de welbekinde griep after.... Haaj dich good en geniet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 3059
Totaal aantal bezoekers 12429

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Oktober 2014

Rocking all over the world!

Landen bezocht: