Voorbereidingen part II: inventaris - Reisverslag uit Roermond, Nederland van thomasderoeper - WaarBenJij.nu Voorbereidingen part II: inventaris - Reisverslag uit Roermond, Nederland van thomasderoeper - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen part II: inventaris

17 Januari 2014 | Nederland, Roermond

Nog een ruime twee weken and I'm off. Meteen antwoord gekregen overigens op een vraag die ik stelde in het vorige verslag: 'wat ga ik met het appartement doen'? Dat werd meteen een beslissing die voor me gemaakt werd. Ik moet eruit. In een notendop: de huisbaas had een geschil met de woningcorporatie waardoor hij zijn zakelijke pand verlaat en ik als bewoner van de bedrijfswoning ook eruit moet. Rara op welke datum ik eruit moet zijn? Juist, 1 februari. Wat ga ik op 2 februari doen? Juist, een wereldreis maken. Het voelde in de eerste instantie super bits om mijn huisje uit te moeten, maar relativerend is het alsof 'het zo moest zijn'. Leuk extraatje; niet alleen mag ik me nu helemaal opfokken om mijn reis, ik mag ook nog eens gaan verhuizen.. Houdt het allemaal spannend zullen we maar zeggen!

Enough with the nagging. Ik wil jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen wat betreft de voorbereidingen. Ik heb zelf enige tijd lopen stoeien met de vraag 'wat neem je in godsnaam mee op zo'n trip'?
Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik in de eerste instantie naar 'Westerse landen' ga (VS, Nieuw Zeeland, Australië, Maleisië), dus ik hoef niet veel mee te nemen, puur omdat ik daar ook alles kan krijgen, waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Verschillende mensen geraadpleegd en zelf lijstjes gemaakt en het komt ongeveer neer op het volgende:

Toiletartikelen:

Malariapillen
Vochtige doekjes
O.R.S.
Deet

Kleding (in waszak met gaatjes)
4 T-shirts 1 Thermotrui en -ondergoed

Lakenzakje
Creditcard en bankpas
Oordoppen
Opblaasbaar kussen
Paspoort en kopieën en pasfoto's
Poncho
Zakmes
Klamboe
Aanstekers
Wasmiddel (klein flesje)

En natuurlijk enkele Lonely Planet's om alvast in te lezen. Als ik Azië in trek zal er vast wel het een en ander bijkomen wat betreft 'noodvoorzieningen', maar dit is ongeveer wat er in de backpack meegaat. Grove schets dus.

De visum aanvragen zijn ook de deur uit (India, Nepal, Vietnam, VS en Australië), nu afwachten of ze allemaal tijdig goedgekeurd worden! India doet nog wel eens lastig omtrent visums.

Goed, dat was 'm weer. Bedankt voor het lezen en I'll keep in touch!

Thomas.

• 17 Januari 2014 - 17:43

Zinzy:

Wat een ontzettend toeval, van je huis! Ongetwijfeld voel je je nu al helemaal vogelvrij. Maakt het allemaal nog spannender :D

Vergeet de oplader van je iPod niet, tenzij je een iPhone hebt.

Liefs,

Zinzy

• 17 Januari 2014 - 21:03

Riek:

De zuus: alles veltj op zien plaats! Succes mit de verdere veurbereidingen!

• 18 Januari 2014 - 02:15

Enid:

Hey Thomas,

Het klinkt als een superavontuur en ik ben er zeker van dat alles op zijn pootjes terecht komt. De belangrijkste dingen staan op je lijstje: paspoort, pinpas en creditcard. De rest loopt allemaal wel los! Ik wens je een superreis en ben plaatsvervangend jaloers :D